2009.11.17 星期一 陰雨

今天看了我喜歡看了 雙 J 戀 的格子

她送了這首歌給3歲生日的女兒跟自己

一邊聽一邊看歌詞

我哭了! 眼淚就是不聽使喚的一直流

這首歌真的唱到每個做父母的心裡

我就是為了孩子更堅強

遇到困難~只要想到孩子

我一定會咬牙撐過去

找到中文歌詞翻譯文也跟大家分享一下

 

歌名:In My Daughter's Eyes

歌手:Martina McBride

  1. In my daughter's eyes I am a hero

    在我女兒眼中,我是個英雄

    I am strong and wise and I know no fear

    我強壯、睿智,毫無所懼

    But the truth is plain to see   She was sent to rescue me

    但事實卻顯而易見    上天把她送來解救我

    I see who I wanna be   In my daughter's eyes

    我看見我想要成為的那個人   在我女兒的眼睛裡

    In my daughter's eyes everyone is equal

    在我女兒眼中,人人生而平等

    Darkness turns to light and the world is at peace

    黑夜轉為光明,世界一片祥和

    This miracle God gave to me   Gives me strength when I am weak

    這個上帝賜給我的奇蹟    在我虛弱的時候給我力量

    I find reason to believe   In my daughter's eyes

    我找到了相信的理由    在我女兒的眼睛裡

    And when she wraps her hand around my finger

    而當她用手握著我的手指

    Oh, it puts a smile in my heart

    啊,它在我心中帶來了一個微笑

    Everything becomes a little clearer   I realize what life is all about

    一切都變得更為清晰一些    我體認到生命的意義

    It's hangin' on when your heart has had enough

    那就是在你的心已無法承受的時候堅持下去

    It's giving more when you feel like giving up

    那就是在你想要放棄的時候繼續努力

    I've seen the light   It's in my daughter's eyes

    我已看見光明   在我女兒的眼睛裡

    In my daughter's eyes I can see the future

    在我女兒眼中,我看見了未來

    A reflection of who I am and what will be

    一個我是什麼人、將來會如何的映象

    Though she'll grow and someday leave   Maybe raise a family

    雖然她會成長,而有一天會離去    或許有了自己的家庭

    When I'm gone I hope you see how happy she made me

    當我離開人世時,我希望你知道她讓我如何的快樂

    For I'll be there   In my daughter's eyes

    因為我將會在那裡    在我女兒的眼睛裡

    轉至~痞客幫  Baby Sophie's Blog

arrow
arrow
    全站熱搜

    V 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()